VF kat sol
VF kat sağ

24 Şubat 2020

Dijital dönüşüm

Bugüne kadar yazdığım yazılarımdan genel olarak e-ticarete, dijital pazarlamaya, geleceğin popüler mesleklerine değinmemin aslında temel sebebi, dijital dönüşümü vurgulamaktı.

Dijital dönüşümün en temel amacı işlerin elektronik ortamda daha hızlı bir şekilde yapılmasıdır.

İnternetin icat olmasıyla dijital dönüşüm de başlamış oldu.

Yapay zeka, nesnelerin interneti, büyük veri, bulut teknolojisi ve tüm dijital teknolojiler sayesinde, sanayi, ticari ve sosyal hayatta hızlı bir değişim yaşanmaktadır.

Fotoğraflarımızı albüm yerine facebook ve instagrama yüklüyoruz, mektuplaşmak yerine whatsappı kullanıyoruz, dizileri tv yerine özel dizi-film izleme platformalarından seyrediyoruz, evimize suyu, kapımıza taksiyi internet üzerinden çağırıyoruz.

Peki neden ? Çünkü daha kolay, daha hızlı, daha konforlu.

Peki bu dönüşüme firmalarımız nasıl ayak uyduracak ? Nasıl sağlayacak ?

Nasıl sorusuna en güzel cevap;  müşteri istekleri, ihtiyaçları olacaktır. Yani hem ticari süreçler hızlanmalı hem de müşteri talepleri hızlı bir şekilde belirlenmeli ve karşılanmalı.

Ticarette dijital dönüşüm ile müşteriyi beklemezsiniz, bizzat ayağına gidersiniz. Sonra da ürünü alıp almadığını izlersiniz. Müşteri memnuniyetini daha iyi tartarsınız ve ona göre iyileştirmeler yaparsınız.

Firmanızın dijital dönüşümünü sağlayabilmek için öncelikle bir web sitenizin olması gerekir. Web siteleri artık kartvizit gibi oldu. Dijital kimlik de diyebiliriz. İnsanlar artık kartvizit taşımak yerine firmanın adını internete yazıp adresini bulabiliyor ve hakkındaki yorumları inceleyebiliyorlar. 

Siteniz üzeriden müşterinizin size yazılı soru sormak istediğinde, hızlıca ulaşabileceği bir whatsapp ikonu olmalı.

Eğer hizmet satan bir firma iseniz, müşterinizin tercihlerini önceden belirleyebilmek yada tavsiyelerini öğrenebilmek için dijital bir form doldurmasını isteyebilirsiniz.

Şirketlerin fatura kesme sürecinde de dijitalleşmeye gidildi. E-fatura, e-defter uygulamaları başlatıldı. Hatta belirli bir cironun üzerindeki firmalar zorunlu tutulmaktadır.

Müşteriler yeni dijital trendleri gayet iyi takip ediyor. Eğer bir firma müşterisinden daha geride kalırsa işte o zaman kopmalar yaşanıyor. Problem tamda burada başlıyor.

Dijital dönüşüm; ekonominin büyümesi, dolayısıyla Türkiye'nin büyümesi demektir.

Sevgiyle kalın.