20 Ocak 2020

E-ticaret'te satışları arttırmanın yolları - 2

ÜCRETSİZ KARGO

Gittigidiyor'un belirttiğine göre alıcıların yüzde 73'ü kargosu ücretsiz olan ürünleri seçiyor. Bir çok firmanın tecrübesi de bu yöndedir. Müşterilerin çekindiği konulardan biri de; ürün kapıya geldiği zaman kaç lira kargo ödeyeceklerini bilmemeleridir. Ayrıca evde kendileri olmayıp kargonun emaneten komşusuna yada evdeki başka bir akrabasına bırakılma ihtimali karşısında para alışverişine girilmemesini istemezler. Bu sebeple ücretsiz kargo olan ürünler yada belirli bir tutarın üzerinde ücretsiz kargo imkanı veren siteler daha çok tercih edilir.

SOSYAL MEDYA

Sosyal medya üzerinden etkileşim çok önemli. Sosyal medya, müşteri kitlenizle sıcak temas kurmanızı sağlar. Müşteriler her gün sizin sitenize girmez ama kendi sosyal medya hesaplarında saatlerce vakit geçirebilirler. Bu kanaldan firmanızı görünür kılmalısınız. Her gün doğru saatlerde, belirli sayılarda paylaşım yapmalısınız. Gelen sorulara ve yorumlara hızlı cevap vermelisiniz. Çekilişler düzenleyin, hediyeler verin, reklamınızı yapın.

SİTENİZ

Web siteniz sade olsun. Dikkat dağıtmasın. Mümkünse size ulaşılabilecek bir whatsapp butonu olsun. Ürün açıklamasında detaylı bilgiler yazmalı. Ayrıca ürünün çekilmiş bir videosu olursa satışa  oldukça etkisi olur. Blog ta olmalı. Bloğunuzda ürünlerin nasıl kullanılacağı, faydaları gibi uzun bilgiler yazmalı. Hem müşterinizin daha fazla bilgi almasınız sağlar, hem de google sitenizde daha üst sıralara çıkartır.

REKLAMLAR

Birçok reklam çeşidi var. Müşteri kitlenizi düşünerek bazı reklam modellerine ağırlık verebilirsiniz. Yada tek tek deneyerek hangisinden daha fazla fayda alacağınızı ölçebilirsiniz. Google reklamları, sosyal medya reklamları ve SEO çok önemlidir.

E-POSTA

Sitenize üye olmuş müşterilerinize doğru zamanlarda, ilgilendikleri ürünleri e-posta atın. Bu hizmeti sağlayan ajanslar var. Bunlarla çalışmanızı tavsiye ederim. Çünkü müşteriniz ilgilenmediği ürünleri gördüğü zaman bunu spam olarak algılar ve sizi şikayet eder. Her şeyden önemlisi doğru hedef kitleyi yakalayamadığınız için hem güvenini sarsmış olursunuz hem de e-posta bütçeniz boşa gider. Bu e-postalarda üyelere özel indirim yada hediye çeki verebilirsiniz.

E-postalarınızın sadece ürün tanıtımı için olmasına gerek yok. Müşterinizi doğum gününde, bayramlarda, özel günlerde de hatırlayabilir, o günlere özel bir indirim kuponu düzenleye bilirsiniz.

Sevgiyle kalın...