06 Ocak 2020

E-ticarette satışları arttırmanın yolları - 1

Bir önceki yazımda e-ticarete başlarken dikkat edilmesi gereken hususları yazmıştım. Devamı olarak satışları arttırmanın yollarından da bahsetmek istedim.

İnternet satışlarında sık karşılaşılan sorunlardan biri de satışların belli bir seviyeye geldikten sonra artmamasıdır. Bir siteniz var, satış yapıyorsunuz, günlük kargo sayınız hiç de fena değil ama  aylardır bir türlü daha fazla ivme yakalayamadınız.

Burada bazı hususlara dikkat edilmelidir.

Kısıtlı kategori

E-ticaretinizin devamlılığı için sattığınız ürün çeşidi önemlidir. Bir kaç yıllık girişimciler için mutlaka tavsiye şudur ki ; kısıtlı kategoride ürün satın. Yani ya oto aksesuar satın, ya kozmetik satın , ya da bebek çocuk tekstil satın...gibi.

Ama asla hepsini aynı sitede satmayın.

Belirli bir müşteri potansiyelini ve satış hacmini yakaladıktan sonra yavaş yavaş yakın kategorilere yayılabilirsiniz.

Peki satışları nasıl arttıracağız ?

Bütün kanallarda olmak

Bir kere sosyal medya hesaplarınızın olması şart.

Bunun yanında hepsiburada, n11 gibi pazaryerlerinde de mağaza açıp satmanızı tavsiye ederim. Hem marka bilinirliğiniz artar, hem de sadece pazaryerlerinden alışveriş yapan müşterileri yakalarsınız. Aslında genel mantık bütün kanallarda olmak .

Hızlı iletişim

Müşterilerinizin sizinle hızlı iletişim kurmasına olanak verin. Örneğin bir whatsapp numaranız olsun. Ve kesinlikle size gelen sorulara hızlı cevap verin. Verdiğiniz cevaplar çözüm odaklı olmalı.

Kriz zamanlarda ancak güven sağlamış markalar ayakta kalabilirler

Müşteriniz aldığı üründen memnun değilse iade edebileceğini o sormadan siz teklif edin. Bu son  iki maddeyi uyguladığınızda online ticaretteki en önemi şeyi yakalamış olursunuz. Güveni !

Neden ille de birçok yazımda güven olgusunu işliyorum ? Çünkü güven olursa "sadık müşterileriniz" olur. Sadık müşteri size para kazandırır, marka bilinirliğinizi arttırır ve kriz zamanlarında bile alışveriş yapar. Kriz dönemlerinde ancak markalar ayakta kalabilirler.

 

 

Kampanyalar

Çeşitli kampanyalar düzenlemek te satışları arttırmanın bir yoludur. Bir ürün alana diğer üründe yüzde on indirim gibi, siteye üye ol beş tl indirim kazan gibi yada aldığınız her ürüne para puan hediye gibi...

Bu tür kampanyalar geliştirilip bunları hem e-posta ile iletilmeli, hem de sosyal medya hesaplarından duyurulmadır.

Asıl reklam, sizin yaptığınız değil, başkasının hakkınızda ne dediğidir.

Müşteri yorumları ve müşteri fotoğrafları da çok önemlidir. Müşteri yorumlarını ve müşterinizin ürünü kendi üzerinde denediği fotoğrafları sergilemeniz gerekir. Bunu bir fotoğraf görseli gibi alıp, sitenizin ve sosyal medya hesaplarınızın görünür bir bölümünde yayınlamalısınız.

E-ticarette satışları arttırmanın yolları uzun bir konu olduğu için bir sonraki yazımda bu konuya devam edeceğim.

Sevgiyle kalın.